Який бізнес виріс під час війни? Успішний кейс просування в березні-травні 2022 року / Все новости / Главная

З 24 лютого 2022 року в Україні триває повномасштабна війна, розвʼязана путінською Росією. Понад десять мільйонів українців змушені були покинути свої домівки. Хтось виїхав за кордон, хтось тимчасово перемістився у більш безпечні регіони всередині країни. Водночас значних втрат зазнав український бізнес, особливо у східних та південних регіонах. На початку війни свою роботу призупинили близько 50 % підприємств та локальних бізнесів.

Але час іде, наші військові вправно відстоюють українську свободу і відтісняють ворога з нашої землі. А відтак і бізнес поступово починає повертатися до нормального життя, щоб підтримувати економіку і тим самим допомагати українській армії.

За даними Європейської Бізнес Асоціації, у березні 2022 року в Україні було 42 % непрацюючих підприємств, а у квітні — 26 %. Зараз їх близько 20 %, і відсоток продовжує скорочуватися.

Ми в Elit-Web постійно відстежуємо позиції і трафік своїх клієнтів, щоб обʼєктивно оцінювати ситуацію, а також за необхідності коригувати стратегію просування в інтернеті там, де це потрібно. Сьогодні хочемо поділитися деякими власними спостереженнями, а також цікавим «кейсом воєнного часу».

Як сильно бізнес постраждав через війну

Насправді дуже сильно, особливо на початку повномасштабних бойових дій. Так, у квітні трафік сайтів більшості наших клієнтів просів на 50–60 % чи навіть більше. Винятком стали лише деякі вузькоспрямовані та специфічні ніші на кшталт технологічного обладнання та комплектуючих. 

Цікавий факт! Єдина ніша серед наших українських клієнтів, котра в воєнний період не «просіла», а навпаки виросла, — продаж тютюнової продукції. Тут приріст продажів та доходів збільшився в середньому у 2–3 рази. З перших днів повномасштабного вторгнення попит на тютюнові вироби істотно зріс, а покупці почали активніше шукати їх в інтернет-магазинах, чого раніше майже не робили. Тютюновий бізнес одного з наших клієнтів, новий сайт якого ми запустили в січні, продемонстрував приріст 144 % в березні, 119 % — у квітні та 110 % — в травні. Загалом за перші три місяці війни ріст бізнесу — в 11 разів! 

У більшості бізнес-ніш ситуація склалась гірше, але вже з квітня ми побачили поступове відростання ринку. 93 % клієнтських сайтів скоротили в квітні просадку по трафіку до 30–40 %. В травні ж ми отримали суттєво кращі результати, та в середньому маємо приріст трафіку серед наших клієнтів на 26 %.

Очевидно це ще не означає, що інтернет-ринок скоро цілком відновиться до довоєнного рівня. Але це дозволяє нам говорити, що одні ніші відростають настільки, що можуть компенсувати падіння інших галузей. Бодай частково.

Приклад №1. Інтернет-магазин валіз

У квітні 2022 року трафік на сайт компанії збільшився на 37 % у порівнянні з показниками лютого того ж року. Більш детальна статистика по місяцях:

Приклад №2. Інтернет-магазин техніки

У порівнянні з лютим 2022 року приріст трафіку у квітні становив 35 %, а в травні збільшився ще на 22 % у порівнянні з квітневими показниками. В таблиці нижче ми показали, як змінювався трафік після початку війни. Різниця між лютим і травнем 2022 року — понад 66 %.

На початку травня ми прогнозували, що якщо ситуація в країні не буде погіршуватися, то близько 40 % наших клієнтів відновлять показники, котрі мали до 24 лютого 2022 року. Насправді ситуація виявилася навіть трохи кращою, ніж ми прогнозували:

“42 % наших клієнтів не просто вийшли до довоєнного рівня, але й зуміли прирости”

Напрямки бізнесу, котрі відновлюються найактивніше

Попередні два приклади з інтернет-магазинами валіз та техніки — це насправді досить локальні явища. І на глобальну картину вони впливають лише частково. Але є деякі напрямки, котрі дійсно сьогодні стають основою економічного розвитку України і відновлюються швидше за решту.

В першу чергу мова йде про інтернет-магазини. Близько 52 % наших клієнтів, у яких власні онлайн-магазини, змогли відновити довоєнні показники трафіку. Це в першу чергу магазини косметики, одягу, побутових та дитячих товарів, товарів для шиття тощо.

Також доволі непогані результати зараз демонструють інші ніші:

  • агросектор і все, що з ним повʼязано: від крупної техніки до товарів для саду та городу;
  • медицина і фармацевтика;
  • логістика (хоч і повільно, але все ж відновлює позиції);
  • авто і мото (більшою мірою запчастини та комплектуючі);
  • рекрутинг та маркетингові послуги.

Статистика в цих нішах насправді досить нерівномірна. А говорити про якийсь дійсно неймовірний приріст трафіку та продажів поки що не доводиться. Але ми робимо все, щоб скоро ситуація покращилась, і бізнес наших клієнтів активніше йшов вгору.

Один з найуспішніших кейсів Elit-Web в період війни: Tabak.org.ua

Ми не просто так на самому початку згадали про стрімкий розвиток тютюнового бізнесу в період війни. Річ у тім, що один з клієнтів Elit-Web — саме тютюнова компанія Tabak.org.ua. SEO-просування сайту компанії якраз і стало одним з найуспішніших кейсів Elit-Web військового часу.

Основна інформація за проєктом:

Інтернет-магазин Tabak.org.ua орієнтований на гуртову та роздрібну торгівлю вагового тютюну та супутньої продукції — фільтрів, машинок для самокруток, мундштуків тощо. Одна з проблем просування такої продукції в принципі — ряд правових обмежень стосовно можливостей реклами та розкрутки.

Але насправді була більш серйозна локальна проблема — попередній сайт компанії, як виявилося, опинився під санкціями пошукових систем. А відтак займатися його просуванням в принципі було контрпродуктивно — зняти подібні санкції вкрай складно.

Ми запропонували клієнту створити новий інтернет-магазин на Opencart — універсальній і практичній CMS-платформі, яка до того ж зручна для подальшого просування в інтернеті.

Наша стратегія

Серед вищезгаданих нюансів просування тютюнової продукції відзначимо заборону прямої реклами і деякі особливості налаштування зворотних посилань та нарощування маси посилань. Попри це, конкуренція в ніші залишається вкрай високою.

Ми розробили наступну стратегію:

  1. Створення нового інтернет-магазину та зміна структури сайту.
  2. Первинна оптимізація вебресурсу на основі аналізу конкурентів.
  3. Технічний аудит сайту.
  4. Юзабіліті-аудит сайту.
  5. Збір та систематизація семантичного ядра.
  6. Створення нових посадкових сторінок і внесення на них контенту.

Тут важливо додати, що нові сайти завжди просуваються повільніше і складніше, аніж ті, «вік» яких — пів року і більше. Досягнути бажаних результатів за 1–2 місяці майже нереально. Але покращити показники цілком можливо, якщо діяти правильно.

Виявлені проблеми та слабкі місця

Тютюнові вироби — це так звана сіра ніша, де просування в принципі ускладнене. Але можливе за правильного підходу. Складніші місця проєкту були повʼязані з тим, що сайт новий. А саме:

  • необхідність розробки сайту та його структури під ключ;
  • недавня реєстрація домену;
  • відсутність контенту на посадкових сторінках;
  • нульова посилальна маса.

Щоб розвʼязати всі ці проблеми, наші SEO-спеціалісти постійно взаємодіяли з розробниками сайту і буквально на ходу коригували роботу один одного.

Наше рішення

При створенні нового сайту на Opencart для нас першочерговим завданням було досягнення його простоти та інтуїтивної логіки. З одного боку, ми обрали CMS-платформу, котра дозволяє масштабувати каталог та розвивати вебресурс. А з іншого — створили просту та зрозумілу для користувача структуру.

Особливу увагу ми приділили опрацюванню параметрів юзабіліті, щоб підвищити зручність сайту і зробити його максимально інтуїтивним для користувачів — потенційних клієнтів.

Наступним важливим кроком стали збір і систематизація семантичного ядра. На цьому етапі робота була дійсно комплексною:

  • детальний аналіз ніші і конкурентів;
  • збір семантичного ядра;
  • вибірка посадкових сторінок та визначення ключових запитів для них;
  • створення нового якісного та SEO-оптимізованого контенту;
  • оптимізація сторінок — створення унікальних метатегів налаштування перелінковки.

Особливу увагу ми приділили сторінкам з категоріями та основним товарним сторінкам.

Коментар експерта

«Нашим спеціалістам вдалося досить швидко досягти високих результатів щодо трафіку та позицій. Такі результати досягнуті переважно завдяки коректній внутрішній оптимізації на етапі розробки сайту. Тож ми розпочали роботу практично з нуля, і вже за кілька місяців роботи досягли хороших результатів. Сайт відкритий для індексації, наповнений унікальним контентом, швидко завантажується та має хороші показники з точки зору SEO»

Ерік Клюєв, Head of SEO

Результати проєкту та подальші плани

На розробку та запуск нового сайту нам знадобився місяць, а вже в лютому ми стартували з кількістю відвідувань сайту — 788 переглядів. У березні-квітні трафік почав стрімко рости і виріс у понад 5 разів, не дивлячись на «новизну» сайту та повномасштабне вторгнення в Україну російських військ. Tabak.org.ua не зупинив роботу і став одним з небагатьох наших клієнтів, хто в період війни показав стрімкий ріст замість падіння позицій і доходів.

Погляньте на графік приросту унікальних користувачів сайту:

Також маємо більш точні числові показники трафіку сайту з лютого по травень включно:

Зараз сайт отримує близько 30 замовлень в день. І такі результати за доволі короткий проміжок часу доводять, що стратегія була правильною, як і її реалізація.

Наразі ми бачимо, що проєкт Tabak.org.ua може і буде розвиватися далі. Стрімкий старт — це лише початок. І це насправді той рідкісний випадок, коли війна стала бустером бізнесу. А ми продовжуємо працювати над просуванням Tabak.org.ua і шукаємо нові шляхи розвитку бізнесу клієнта в теперішніх реаліях.

Замість висновків: життя продовжується, давайте рухатись далі

Щоразу дуже складно про це говорити, але маємо повторювати. Головний офіс Elit-Web розташований у Херсоні. Місто знаходиться в окупації буквально з перших днів війни. Дехто з нас виїхав з рідного міста, інші залишилися. Але Elit-Web продовжує працювати. Для своїх клієнтів, для всіх співробітників і для України.

У березні трафік нашого сайту впав на 83 %, але вже у квітні ситуація покращилася вдвічі. А в травні ми отримали ще +23 % трафіку. Так, до попередніх показників нам ще далеко, але ми не зупиняємось і навіть у такий надкритичний час досягаємо поставлених цілей.

Попереду ще довгий шлях. Та просто зараз ми розвиваємось, шукаємо нові шляхи та напрямки роботи, підтримуємо українську економіку, допомагаємо бізнесу інформаційно та надаємо безкоштовні консультації через Telegram-бот @Headquarters_digital_support_bot. Віримо, наша праця та самовідданість наближують перемогу України. І як тільки ми переможемо, український бізнес почне розвиватися небаченими до цього темпами. Запамʼятайте це!

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: