Топ 5 найпоширеніших помилок кандидатів протягом пошуку роботи: поради, як їх уникнути від рекрутерки GetProspect / Все новости / Главная

Марина Ульянова, рекрутерка GetProspect, українського інструменту для лідогенерації. Марина психолог за освітою та використовує власні навички в ефективній роботі HR-департаменту компанії.

Ринок працевлаштування у сфері IT завжди був гарячим. Величезний попит на нових спеціалістів та багато новачків, які мріють потрапити до перспективної сфери, але часто допускають купу помилок вже на першому етапі рекрутингу.

Яку роль відіграє перше враження під час рекрутингу в IT

З власного професійного досвіду можу сказати, що перше враження надважливе та закладає фундамент фінального рішення роботодавця. Проте чомусь велика кількість кандидатів нехтують цим фактором та не прикладають достатньо зусиль цьому процесу.

Саме це дуже сильно знижує їх конкурентоспроможність на ринку IT і вони отримують відмову не встигнувши навіть розкрити свої навички та поділитися досвідом роботи. Нижче я хочу навести приклади найпоширеніших помилок серед кандидатів у рекрутинговому процесі та поради, як їх вирішити.

Яких головних помилок потрібно уникати IT-спеціалісту при пошуку роботи

1. Слабке резюме. На кожну відкриту вакансію у GetProspect я отримую десятки відгуків і часто зустрічаю резюме, які псують загальне враження від кандидата. Резюме – це перша інформація про вас, яка з'являється у рекрутера і вона повинна бути зрозумілою: 

  • написана однією мовою (українською або англійською) 
  • мати вказані контакти, завдяки яким з вами можна зв’язатися
  • вказувати посаду на яку ви претендуєте
  • містити повну інформацію про ваш досвід роботи з датами, освіту, курси
  • описувати ваші професійні навички

Особливою перевагою стане оформлення резюме, якщо ви можете зробити це грамотно, використовуючи редактор або спеціальний застосунок. Цього достатньо, щоб рекрутер зрозумів чи підходите для цієї вакансії. 

Якщо ви вказуєте весь набір різних посад від Customer Support до Product Manager – це значно знижує ваші шанси на успіх, тому рекомендую не лінуватися та робити окреме резюме під кожну бажану посаду. Якщо ви не впевнені, що можете самі зробити гідне резюме, рекомендую звернутися за допомогою до спеціаліста, який допоможе скласти його так, щоб рекрутер звернув на нього увагу.

2. Непрохані поради. Трапляється, що деякі кандидати обирають дивний стиль комунікації з рекрутером, коли вказують йому / їй, що робити, як правильно проводити співбесіди та роздають поради про які в них не запитують. 

Дуже важливо розуміти свою роль у рекрутинговому процесі та не забувати, що рекрутер оцінює ваші навички, а ви його і це нормально. Але є певні правила бізнес етикету, де некоректно переходити на особистості. Також, саме рекрутер будує всі процеси ваших співбесід, звісно опираючись на ваш комфорт та побажання. Проте я не рекомендую брати ініціативу на себе, адже ви не знаєте графік інших залучених осіб до процесу. Залиште це для рекрутера.

3. Не з‘явитися на інтерв'ю. Це справжній біль кожного рекрутера, коли кандидат передумав/захворів/забув і не попередив. Поділюся важливою інформацією: практично кожен рекрутер створює власну базу кандидатів, де залишає коментарі по кожному та зберігаємо резюме на випадок повторного використання через деякий час. Тобто якщо з’являється нова вакансія, ми переглядаємо базу та можемо запропонувати її комусь, з ким раніше вже спілкувалися. Якщо ж кандидат просто не з’явився на співбесіду та не попередив завчасно рекрутера – це пряме потрапляння у «чорний список»:

  • по-перше, це не відповідально з його боку, а відповідальність є важливим фактором на будь-якій позиції;
  • по-друге, такий вчинок забирає час як рекрутера, так і інших кандидатів які б могли пройти співбесіду у цей час. 

Тому я раджу використовувати принцип “краще пізно, ніж ніколи”, якщо не вдалося попередити завчасно, все одно дайте про це знати, таким чином зменшите вірогідність потрапити у “бан”.

4. Не готуватися до співбесіди. В моїй практиці у GetProspect були різні випадки: і коли кандидат приходив не підготовлений, іноді навіть не пам'ятаючи, що це за компанія, який продукт і навіть яка позиція, і звісно ж, більшість це ті, хто заздалегідь поцікавився продуктом компанії, передивився сайт та уважно прочитав опис вакансії. Перевагу звісно надаю другій категорії, бо це свідчить про:

  • зацікавленість саме у нашій компанії;
  • про самостійність, здатність до пошуку інформації, відповідальність та серйозну налаштованість. 

Тому, перед співбесідою рекомендую цікавитися такими “дрібницями”, адже це надасть вам значну перевагу у конкуренції.

5. Закидати рекрутера дзвінками та повідомленнями. Якщо маєте за мету знизити шанси на отримання оферу, то я пропоную писати/дзвонити у будь-який час дня та ночі й навіть у вихідні, щоб дізнатися про результати співбесіди/тестового завдання. Тут важливо зрозуміти, що: 

1) Рекрутери – це теж люди, у яких є робочий час, а є час на відпочинок. Перед тим, як писати або дзвонити на вихідних добре подумайте про те, чим вам це допоможе, бо є шанс, що прочитане повідомлення у суботу десь загубиться до понеділка та ніяк не допоможе згадати про вашу кандидатуру. 

2) Хто дзвонить та відписує понад усе? Кандидати, які не впевненні в собі. Не пам’ятаю жодного випадку, коли людина, яка впевнено просувається у процесі з декількома компаніями була нав’язливою. Отже, це дає підставу думати про знеціненість себе на ринку праці. Натомість пропоную виходити на зв’язок, давати згадку про себе у випадках, коли певний час не отримуєте фідбек, але завжди звертайте увагу, коли та як ви це робите.

Додаткові фактори, що впливають на пошук роботи в IT

Всі перелічені помилки безпосередньо будуть впливати на результат, навіть якщо у вас багато досвіду роботи, гарна англійська, та є релевантні навички. Для того, щоб зменшити вірогідність відмови на перших етапах пошуку роботи,  в першу чергу раджу звернути приділити час на плідну підготовку свого резюме, вивчення компанії та власної самопрезентації під час співбесіди.

 

Тэги:   Лайфхаки

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: