На честь 30-річчя бренду ThinkPad компанія Lenovo провела масштабне глибинне дослідження, щоб зрозуміти мисленнєві звички, виявити розбіжності в способах сприйняття інформації та розкрити нові способи мислення за допомогою технологій, які можуть покращити майбутнє людства.
Щоб критично поглянути на те, як сучасні суспільні виклики вплинули на глобальну продуктивність і світогляд, Lenovo підготувала свій перший в історії звіт-дослідження Think Report. У документі йдеться про формування компромісного способу мислення в нинішньому світі. Під час дослідження респонденти з усього світу заявили про втрату приблизно двох годин на день продуктивності через неможливість цілеспрямовано мислити, насамперед внаслідок вигорання, стресу та розумової втоми, яких вони зазнали після значних суспільних змін за останні два роки.
Цей актуальний звіт, в якому було опитано понад 5700 респондентів із США, Великобританії, Німеччини та Японії, опублікований напередодні 30-ї річниці створення ноутбука Lenovo ThinkPad. Результати дослідження покликані розповісти користувачам про важливість "свідомого мислення", і допоможуть їм ефективніше використовувати технології, співпрацювати й користуватися ними менш обтяжливо, щоб не перешкоджати повноцінному життю та розвитку.
"Показово, що люди в усьому світі відчувають, що суспільний прогрес перебуває під загрозою через брак "свідомого мислення". 80% опитаних вважають, що нам, як суспільству, необхідно розвивати нову революцію в мисленні, — прокоментувала Емілі Кетчен (Emily Ketchen), віцепрезидентка та операційна директорка групи інтелектуальних пристроїв, Intelligent Devices Group, Lenovo. — Зараз, коли ми відзначаємо 30-річчя ThinkPad, саме час переосмислити, як технології, орієнтовані на людину, можуть стати каталізатором кращих рішень у всіх аспектах нашого життя — від дому до роботи, школи та інших сфер".
Що не так із сучасним способом мислення
Респонденти здебільшого вважають, що зовнішні події останніх кількох років сприяють зменшенню концентрації, підвищенню багатозадачності та втоми, що ще більше погіршує якість їхнього мислення.
- Серед усіх респондентів лише 34% стверджують, що витрачають "весь" або "більшу частину" свого часу на усвідомлене, глибоке та продуктивне мислення.
- 75% керівників, відповідальних за прийняття рішень в ІТ у всьому світі, стверджують, що їхнім колегам "дуже сильно" або "деякою мірою" складно чітко і продуктивно мислити.
- 64% опитаних стверджують, що вони покладаються на практичне мислення або мислення "виживання", а здатність мислити швидко і в режимі багатозадачності є "надзвичайно" або "дуже важливою". Наслідком цього стає відсутність інноваційного та дієвого мислення, яке може сприяти прогресу.
Разом з тим, більшість опитаних вважають, що ситуація не покращується. Респонденти прогнозують, що їхнє життя не стане легшим чи менш напруженим протягом наступних кількох років.
Сила мислення
Попри те, що значна частина респондентів зазначила, наскільки їм важко сьогодні розвивати своє мислення, вони загалом позитивно ставляться до вдосконалення цього процесу та розуміють переваги, які приносить розширення навичок у цьому.
- 65% респондентів вважають, що чітке, глибоке, продуктивне мислення допоможе їм приймати більш правильні рішення.
- 79% опитаних у США вважають критичне мислення "надзвичайно важливим" або "дуже важливим".
Мисленнєві звички
Хоча люди визнають переваги ефективного мислення, час для нього значно відрізняється залежно від регіону і не завжди збігається з традиційним робочим днем "з 9 до 17".
- 37% опитаних американців і 24% респондентів у Великій Британії віддають перевагу пізнім вечорам або ж світанкам.
- 25% японських респондентів віддають перевагу середині ранку. З іншого боку, 35% німців краще мислять вечорами.
У всьому світі респонденти вважають, що необхідною умовою №1 для кращого мислення є тиша, а респонденти з США, Великобританії та Німеччині зазначили, що технології шумопоглинання найбільше допомагають мислити глибше.
Покращити мислення завдяки технологіям
Згідно з дослідженням, розвиток технологій комунікації та співпраці вважається найбільш сприятливим для розвитку ефективного мислення. Крім того, більш цілеспрямоване використання технологій, зокрема встановленню певних рамок, обмеження відволікаючих чинників і зменшення інформаційного безладу, може допомогти нам виробити кращі мисленнєві звички.
- 66% опитаних бізнес-користувачів шукають інформацію про те, як технології можуть допомогти з чітким, глибоким і продуктивним мисленням. Вони також більш охоче, ніж пересічне населення, розглядають можливість перегляду своїх “стосунків” з технологіями. Наприклад, багато хто вважає, що спрощення завдань може допомогти людям краще мислити.
- 40% респондентів у Німеччині хочуть навчитись використовувати технології більш цілеспрямовано.
- 39% респондентів у США встановили б обмеження щодо використання своїх технологій. Наприклад, встановлення часу для гри на інструменті або на вправи.
Переважна більшість опитаних осіб, які приймають рішення в ІТ, оптимістично дивляться на технології, до яких мають доступ їхні колеги, і на те, як вони забезпечують чітке мислення співробітників і організацій. Незалежно від обмеженого часу для дотримання термінів, чи потреби в об’єднанні бізнес-рішень, чи можливості винаходити – понад 60% опитаних вважають, що технології допомагають людям брати участь у критичних, рефлексивних, спільних, експансивних/дослідницьких та/або нових типах мислення.
Мислення і людяність
Загалом окремі респонденти вважають, що удосконалене мислення може мати довготривалі наслідки. Більшість опитаних погоджуються, покращене мислення збільшить нашу колективну людяність і наближатиме нас до розв'язання проблем, які постають перед світом і суспільством для майбутніх поколінь.
- 62% опитаних у США, 54% – у Великій Британії та 52% – у Німеччині кажуть, що наше суспільство було б добрішим, якби ми мислили чіткіше, глибше та продуктивніше.
Повний звіт Think Report можна переглянути тут.
Примітка про методологію
Це дослідження проводилось за допомогою онлайн-опитування 5768 респондентів з 4 по 24 липня 2022 року. Вибірка опитування складалася з комбінації населення в цілому (Gen Pop, general population), покоління Z/міленіалів, які використовують технології у своїй професії (BEU) та тих людей, які приймають рішення у сфері ІТ (ITDM, IT Decision Makers) з ринків США, Великобританії та Німеччини. Похибка для окремих ринкових вибірок респондентів Gen Pop становить +/- 3.