Історія боротьби за топові позиції в ніші електроніки: перемоги та невдачі в SEO / Все новости / Главная

У процесі розвитку онлайн-бізнесу часто трапляються проблеми, наприклад зміни у роботі пошукових алгоритмів, технічні несправності, високий рівень конкуренції в ніші тощо. Фахівцям доводиться шукати шляхи, як вийти з кризи, а ще краще — передбачити та звести нанівець можливі ризики. SEO — це робота на перспективу, тому від спеціалістів очікують, що вони зможуть впоратися з несподіваними проблемами. Про те, як команда диджитал-агенції Elit-Web змогла вивести інтернет-магазин Storeinua на шлях зростання, подолати кризу й адаптувати SEO-стратегію до нових викликів, розповів CEO та співзасновник Elit-Web Ігор Воловий.

Що допомогло досягти успіху в перші місяці роботи

Особливістю просування Storeinua було те, що компанія працює в одній із конкурентних ніш в інтернеті — сфері електроніки та реалізації побутової техніки. На ринку представлено величезну кількість пропозицій з продажу товарів цієї категорії. Без грамотної SEO-стратегії онлайн-майданчик ризикував загубитися серед інших.

Стратегічна мета проєкту — вихід у топ-10 за пріоритетними ключовими запитами через пів року. Додатково було поставлено завдання досягти значного збільшення органічного трафіку. Основними KPI проєкту визначено показники видимості сайту та дані відвідуваності.

У своїй роботі команда SEO-фахівців застосовувала комплексний підхід, одночасно працюючи за кількома напрямами:

  • моніторинг технічного стану вебресурсу та підготовка завдань для розробників щодо його покращення;
  • формування семантичного ядра;
  • контентна оптимізація;
  • реалізація стратегії зовнішнього просування 

У перші місяці наші спеціалісти ретельно дослідили, яку позицію займає інтернет-магазин електроніки серед інших онлайн-платформ у ніші, й активно працювали за визначеними напрямами.

Вже через чотири місяці вдалося досягти перших успіхів: значно збільшилася кількість комерційних ключових запитів у топ-30 пошукової видачі, а понад 1 200 із них були виведені у топ-10. На 187% зросла відвідуваність інтернет-магазину, а через місяць цей показник піднявся ще на 40%. Фахівці були задоволені результатами й окреслили подальші плани для своєї роботи.

Несподівані труднощі під час реалізації SEO-стратегії

На фоні зростання показників ефективності несподіванкою виявилося, що середня позиція сайту почала знижуватися. Аналіз стану онлайн-проєкту показав, що частина сторінок із високою відвідуваністю зникла з топ-10 Google. Частково причиною цього стало видалення карток товарів, які були відсутні на складі.

Згодом без узгодження з SEO-фахівцями були внесені зміни до структури категорій. Зокрема, оновили адреси 760 сторінок товарів, які були переміщені з категорій верхнього рівня до підкатегорій (наприклад, початковою адресою була /tehnika-dlya-doma/, а стала /tehnika-dlya-doma/bitovaja-tehnika-ru/otparivateli/). При цьому не були налаштовані редиректи, що порушило логіку індексації та призвело до появи битих посилань. На момент аналізу їхня частка склала 34%.

На цьому технічні негаразди не закінчилися. Наприкінці шостого місяця роботи фахівці помітили, що помітно знизилася продуктивність роботи сервера. За часом це збіглося з двома великими оновленнями алгоритмів Google, через що сайт проходив повторне сканування й індексацію у поганому технічному стані. Ще одним негативним фактором, що вплинув на показники, стало зниження загального попиту на саму продукцію, про що свідчив аналіз трендів у ніші. Падіння попиту було на рівні 22%.

Результатом цих технічних негараздів стало зменшення трафіку на сайт на 62%.

Щоб стабілізувати ситуацію, команда SEO-фахівців щомісяця проводила технічний аудит, готувала перелік рекомендацій для усунення виявлених помилок і тестувала нові гіпотези. Окрему увагу приділили метатегам. Наприклад, однією з гіпотез було зниження позицій сайту через переоптимізацію сторінок. Щоб уникнути цього, спеціалісти відмовилися від використання розмітки Product у категоріях і внесли виправлення до метаданих на картках товарів.

Серед інших робіт, виконаних для стабілізації ситуації, були такі:

  • налаштування редиректів для оновлених сторінок;
  • оновлення карти сайту, щоб усунути помилки індексації;
  • оптимізація внутрішнього розподілу ваги сторінок;
  • коригування анкорліста, додавання комерційних ключів із фразами «купити» та «ціна».

Протягом наступних трьох місяців спостерігалися значні коливання позицій у видачі. Спад трафіку зберігався на рівні 40%. Але було очевидно, що проєкт потребував кардинальних змін, однією з яких став переїзд сайту на новий движок.

Як вдалося повернути сайт у топ пошукової видачі та досягти зростання

«Ми спостерігали, що на сайті збільшувалася кількість критичних технічних проблем, і косметичні зміни, які втілювали розробники, не давали очікуваного результату. Можливості старого движка більше не відповідали потребам інтернет-магазину, тому я запропонував повністю перейти на нову платформу. Завдяки впровадженню сучасних технологій вдалося усунути ключові проблеми, посилити безпеку та врахувати всі SEO-аспекти.

Важливо відзначити, що розробка та запуск нового проєкту були виконані у рекордні терміни — лише за 3-4 місяці. При цьому інтернет-магазин продовжував працювати без зупинок, а клієнти могли оформлювати замовлення у звичайному режимі».

Василь Горайчук, керівник відділу маркетингу Storeinua

«Серед технічних проблем, з якими ми зіштовхнулися у своїй роботі, були численні помилки серверної частини, зміна структур сайту та зміна адреси сторінок налаштування редиректів. Досягти високих показників видимості, коли платформа працювала нестабільно, здавалося складним. Було очевидно, що технічний стан вебресурсу фактично блокував зростання проєкту. Тому ми вважали, що рішення команди Storeinua про переїзд на новий движок було оптимальним і своєчасним. Наші фахівці супроводжували цей процес і одночасно працювали над посиленням авторитетності домену за допомогою розміщення зовнішніх посилань. Це дало нам можливість не втратити позиції у видачі під час переїзду».

Олександр Божко, керівник проєкту Elit-Web

Паралельно з супроводом технічних робіт фахівці працювали над оновленням контенту на продуктових сторінках і сторінках категорій, а також переносили відгуки з попередньої версії сайту. Вони оновили шаблони метаописів для категорій, закрили від індексації сторінки з помилкою 404 і покращили користувацький досвід, наприклад додали блоки відгуків і перелінковку на «Новинки» у розділі iPhone.

Для забезпечення стабільності роботи сайту була виконана міграція на Google Cloud Platform.

Усі ці дії сприяли тому, що за три місяці органічний трафік збільшився на 28%, а дохід зріс на 98,79%.

Для підтримки позицій і розвитку проєкту в подальшому важливо дотримуватись наступних рекомендацій:

  • узгоджувати будь-які зміни URL-адрес, щоб уникнути негативного впливу на індексацію;
  • утримуватись від генерації текстів за допомогою ШІ;
  • не видаляти сторінки сайту усіх типів без налаштування редиректів;
  • регулярно моніторити технічний стан сайту й оперативно усувати помилки;
  • слідкувати за швидкістю завантаження сторінок за допомогою Google Search Console.

Комплексний підхід до усунення технічних недоліків і регулярні роботи над SEO дозволили інтернет-магазину електроніки увійти в фазу активного зростання та зайняти сильні позиції у пошуковій видачі.

Регулярні роботи та гнучка стратегія — шлях до виходу з кризи

Згодом позиції сайту продовжували покращуватись, наприклад за останні два дні перед завершенням цієї статті кількість показів збільшилася вдвічі.

У топ-10 Google вдалося вивести 623 ключові запити. Середня позиція онлайн-магазину також покращилася — з 54,4 до 25 за останні два дні.

Отже, стрімке зростання показників сайту на окремому етапі не означає, що так буде завжди. Під час реалізації проєкту можуть бути не лише злети — цілком можливі періоди падіння показників і зменшення відвідуваності. Але не варто припиняти займатися SEO-оптимізацією, якщо це вже сталося.

Досвід роботи над різними проєктами підтверджує, що інвестиції у SEO виправдані. Якщо ви спостерігаєте зниження позицій, важливо контролювати технічні параметри сайту, продовжувати оновлювати семантику, готувати якісний контент, займатися зовнішньою оптимізацією, паралельно з цим шукати проблеми та розв’язувати їх.

SEO — це процес, який потребує гнучкості та високої компетентності від команди. Тільки регулярні роботи та комплексний підхід дозволять подолати труднощі та досягти стабільного зростання.

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: