Як розвивається ринок електронної комерції в Україні, які зміни приніс 2022 рік, що є основними драйверами до здійснення купівель онлайн та як у цьому допомагає партнерський маркетинг — проаналізувала партнерська мережа Admitad (компанія Mitgo) у своєму дослідженні.
Яких змін зазнала електронна комерція за 2022 рік?
За даними Statista, ринок електронної комерції в Україні стабільно розвивався до 2022 року. Обсяги сегменту виглядали наступним чином, дані зазначені в млн:
2018 — $1497,22
2019 — $1848,99
2020 — $2740,04
2021 — $3506,98
У 2022 році на тлі усіх подій об’єми електронної комерції знизилися. Але вже в квітні того ж року сегмент почав відроджуватися. За даними Admitad, у лютому 2023 року сума продажів майже знову досягла показника лютого 2022 року.
Також за останній рік дещо зросла й частка електронної комерції в рітейлі. Позитивними є прогнози Statista, які свідчать про те, що до 2025 року ринок електронної комерції повністю відновиться.
За дослідженням Admitad, у 2022 році спостерігається значне зростання середньої суми купівлі онлайн. Середній чек в сегменті електронної комерції в Україні зріс майже вдівчі та склав $33. Україна наразі посідає четверте місце в ТОП-10 країн Європи за розміром середнього чеку:
Італія — $43,30
Швеція — $35,61
Нідерланди — $33,09
Україна — $33
Які категорії товарів електронної комерції були популярними серед українців у 2022 році?
Високий попит склали товари електроніки та побутової техніки, зростання кількості замовлень особливо спостерігається у травні, а потім у вересні 2022 року. Покупці активно здійснювали купівлі павербанків, генераторів, автономних джерел живлення, портативних електростанцій тощо. Високий попит спостерігався також на смартфони та аксесуари до них.
Та все ж за даними Admitad, найбільше замовлень було здійснено в категорії одягу, взуття та аксесуарів:
Окрім профільних магазинів, українці також замовляли товари з маркетплейсів — як з локальних, так і з китайських платформ. Варто зазначити, що у 2022 році зросли онлайн-купівлі, здійснені саме з мобільних пристроїв.
Як бізнеси у сфері електронної комерції залучають покупців?
Бізнеси співпрацюють з видавцями та спеціалістами з налаштування реклами за моделлю СРА, що має на увазі оплату за цільову дію. Тобто якщо онлайн-магазин хоче залучити купівлю, він сплачує комісію за кожне підтверджене замовлення, а не за розміщення банерів чи кліки, які не приносять бажаного результату.
Така співпраця найчастіше відбувається за участі партнерської мережі, де оплата за дію є основною моделлю роботи. Партнерський маркетинг є важливою складовою сучасної маркетингової стратегії компаній різних масштабів та географії. За даними дослідження Market Reports World, середньорічний темп зростання партнерського маркетингу в усьому світі становить 9,89%.
Бренди самостійно обирають, на яких платформах буде розміщена їх реклама: пошукова реклама, банерна, реклама у соціальних мережах чи email-розсилки — варіантів безліч. Партнерська мережа допомагає налагодити роботу з партнерами, відслідковувати результати, здійснювати виплати партнерам та масштабувати кампанії.
За даними Admitad, найбільше замовлень у 2022 році було здійснено за допомогою кешбек-сервісів, а також закупівлі трафіку та розміщенню контенту на інформаційних платформах.
Також, платформа партнерського маркетингу на постійній основі проводить внутрішні промоакції для своїх брендів-партнерів, залучаючи до співпраці нових спеціалістів. Таким чином, Admitad влаштовує внутрішні марафони та фестивалі, де бренди пропонують особливі умови для партнерів, тим самим збільшуючи зацікавленість спеціалістів до своїх партнерських програм. І натомість, отримують вищу залученість покупців та збільшують продажі.
Партнерський маркетинг допомагає брендам виконувати КРІ продажів та залучати нових покупців, а вебмайстрам монетизувати свої платформи, що в сукупності дає можливість відроджувати український ринок електронної комерції.