Основною метою проєкту зі зміни курсу інформатики у 2022–2023 навчальному році стало пілотування оновлених цифрових освітніх матеріалів. Оновлений курс інформатики охоплює такі змістові лінії: цифрову грамотність, медіатворчість, обчислювальне мислення та програмування, аналіз даних і моделювання, цифрове громадянство.
Опитування за результатами третьої чверті 2022–2023 навчального року показало, що діти та викладачі із задоволенням користувалися інноваційними освітніми матеріалами. Вони замінюють підручник на 50–70%.
«В Україні попит на IT-спеціальності продовжує зростати — у 2021 році диплом бакалавра в ІТ отримали майже 17 000 випускників, а до 2025 року їх кількість може сягнути 23 000. IT-студії — оновлений курс з інформатики, який допомагає українським дітям поглибити свої знання про світ інформаційних технологій та дізнаватися, як працюють професіонали цієї галузі. Проєкт надасть школярам можливість у майбутньому вибирати кар’єру в IT, отримувати гідну зарплатню та приєднуватися до соціально важливих і технологічних проєктів, що формують сьогодення та майбутнє суспільства», — зауважила Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.
Наразі, в останній чверті, тестують освітні ресурси із цифрового громадянства та кібербезпеки.
«Ми хочемо, щоб кількість IT-спеціалістів в Україні постійно зростала. Для цього маємо готувати їх уже зараз. Нашим завданням було оновити курс шкільної інформатики так, щоб він відповідав сучасним потребам та давав можливість дітям розвивати сучасні навички. Ми також хотіли дати змогу вчителям використовувати нові інструменти та підходи до викладання інформатики. Завдяки партнерам у ЄС, українським експертам, IT-асоціаціям та бізнесу нам це вдалося», — поінформував Дмитро Завгородній, заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації.
«Проєкт IT-студії є свідченням міцної підтримки Європейським Союзом України в межах його флагманської програми EU4DigitalUA. Оскільки успіх цифрового суспільства та економіки, а також сталий розвиток України в цифровій сфері залежатимуть від її молоді, критично важливо, щоб громадяни мали необхідні цифрові компетенції, щоб бути конкурентними в цифровому суспільстві. Тому ми раді вітати результати третьої чверті та спостерігати за покращеннями якості ІТ-освіти в Україні», — заявив Ксав'є Камю, керівник відділу Належного врядування та верховенства права Представництва ЄС в Україні.
У третій навчальній чверті команді проєктного офісу вдалося поєднати програмування з історією, мистецтвом, музикою та літературою. Учні змогли дізнатися багато цікавого про професії розробників мобільних застосунків та відеоігор і розібратись у тому, чим відрізняється художник від дизайнера.
«Програма EU4DigitalUA продовжує робити все можливе, щоб підтримувати Міністерство цифрової трансформації України та Міністерство освіти і науки України у впровадженні оновлених практик цифрової грамотності в Україні за допомогою проєкту “Оновлена інформатика — IT-студії”. За підтримки Європейського Союзу, співпрацюючи з міжнародними та українськими експертами, ми маємо на меті надати учням 1–11 класів необхідні цифрові компетенції, що допоможуть досягати успіху в сучасному світі», — сказала Марія Гастон Бетран, технічна інституційна координаторка FIIAPP програми EU4DigitalUA.
До роботи над проєктом залучили провідних українських експертів для створення освітнього контенту, ефективного впровадження новітніх цифрових технологій у викладання, навчання та оцінювання учнів з 1 до 11 класу. Також залучили представників ІТ-кластерів та ІТ-асоціацій України, які надали технологічну експертизу у створенні нових тем, яких раніше не було в шкільному предметі Інформатика, навчальних відео з експертами, які реально працюють в ІТ. Серед них — Харківський ІТ-кластер, Odessa IT Family, а також до обговорень і технічних консультацій доєднався Львівський ІТ-кластер.
«У третій чверті пройшло навчання з алгоритмізації та моделювання, а також програмування. Школярі навчалися створювати алгоритми та програми в різних середовищах, які відповідали віку. Так, початкові класи працювали з інтерактивними ресурсами Code.Org, учні 5–6 класів створювали власні анімаційні та ігрові проєкти в середовищі Scratch. Семикласники опановували візуальне програмування мовою Processing, учні 8–9 класів опановували Python та його різноманітні бібліотеки. Старшокласники мали змогу ознайомитись одразу з трьома мовами програмування (Python, JavaScript, C++), порівнюючи їх і розширюючи власні вміння створювати програмні проєкти», — прокоментувала Оксана Пасічник, аналітик проєкту «Оновлена інформатика — IT-студії».
Міжнародні експерти дослідили понад десять навчальних платформ, щоб надати найкращі практики для IT-студій, а також допомогли створити межі цифрової компетентності учнів для визначення знань і навичок, які повинні мати школярі.
Наступного навчального року, після пілотування, планується масштабувати оновлений курс на всі школи, щоб 4 млн школярів змогли навчатися цифрової грамотності. Курс буде у вільному доступі онлайн для всіх вчителів інформатики та школярів України.
Нагадаємо: проєкт «Оновлена інформатика — IT-студії» стартував у вересні 2022 року. Участь у ньому беруть 50 шкіл, 70 вчителів та понад 3 тисячі учнів. Школи відібрали із 405 заявок на участь. Серед них — 28% закладів із сіл, селищ і селищ міського типу, 34% — із міст, 26% — з обласних центрів і 12% — зі столиці.
Проєкт реалізовано Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством освіти і науки України в межах програми EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом.