Якщо у вас є сайт, то, звісно, ви хочете, щоб його побачило якомога більше інтернет-користувачів, які цікавляться вашою нішею. Але й у кожного з ваших конкурентів теж є свій сайт. Як же тоді потрапити в топ Google-видачі й привернути увагу аудиторії?
Мастхев, без якого у сучасному цифровому світі не обійдеться жоден бізнес, — це просування сайту. Можна замовити просування сайту у професійних діджитал-спеціалістів, адже тоді більше гарантій, що стратегія спрацює. Та для початку розповімо, що, власне, таке це просування сайта і з яких кроків складається увесь процес.
Що таке просування сайту
Просування сайту базується на принципах SEO (Search Engine Optimization) — що означає оптимізація сайту для пошукових систем. Адже цифри не залишають сумнівів: перші три позиції в пошуковику отримують понад 50% кліків, а далі другої сторінки в Google зазвичай ніхто не ходить.
Пошукові системи — головне джерело трафіку для багатьох сайтів. І щоб потрапити на першу сторінку пошукових результатів за конкретними запитами, сайт повинен відповідати низці критеріїв, яких вимагають алгоритми пошукових систем. Це стосується як технічних параметрів сайту (швидкість завантаження, структура й інше), так і його змісту. Тому SEO, або ж просування сайту, це аналіз, планування і впровадження стратегії, яка підвищує релевантність, авторитет і користь сайту для пошукових систем і користувачів.
Формування семантичного ядра (СЯ)
Найперше, що потрібно для просування сайту, — це сформувати семантичне ядро (СЯ). Це набір ключових слів і фраз, або, простіше, — те, як гуглять ваш товар чи послугу потенційні клієнти. Семантичне ядро допоможе визначити тематику і структуру вашого сайту, а також скласти план для створення дієвого контенту.
Щоб сформувати семантичне ядро, потрібно дослідити свою нішу, конкурентів і цільову аудиторію. Глибокий аналіз роблять діджитал-спеціалісти, наприклад Idea Digital Agency, які розробляють і втілюють стратегію просування для конкретного бізнесу. Також для цього можна використати спеціальні інструменти, серед яких Google Keyword Planner, Serpstat й інші. Семантичне ядро потрібно розділити на групи за розділами сайту, а також за типами запитів: інформаційними, навчальними, комерційними тощо.
Створення структури сайту
Структура сайту — це наступний крок у просуванні. Це означає, що ви повинні розмістити інформацію на сторінках і розділах сайту так, щоб вона була логічною, зручною і зрозумілою для користувачів і пошукових систем. Саме на цьому етапі вам потрібно грамотно розподілити підібрані “ключі” для кожного розділу сайту (створити категорії і підкатегорії).
Структура сайту — один з найбільш важливих критеріїв ранжування для роботів пошукових систем. Для створення структури сайту можна скористатися сервісами, як-от MindMeister, XMind й іншими. Проте, окрім структури, варто подбати й про різні види пошукової оптимізації — внутрішню і зовнішню.
Внутрішня оптимізація
Третій крок у просуванні сайту це внутрішня оптимізація, й вона включає ті складові структури сайту, які впливають на його ранжування в пошуковику. А якщо детально, то це:
- створення унікального, цікавого та корисного контенту для кожної сторінки сайту, використовуючи вже згадані ключові слова із СЯ;
- оптимізація мета-тегів (title, description, keywords), які впливають на сніпети (фрагменти тексту) сайту в пошукових результатах;
- оптимізація заголовків (h1-h6), які визначають ієрархію і логіку контенту на сторінці сайту;
- покращення зображень (альт-тексти, назви, розміри), які допомагають пошуковим роботам розуміти їхній контекст;
- оптимізація внутрішніх посилань (анкори, URL, cookies), які покращують навігацію по сайту й додають “ваги” сторінкам.
- підвищення швидкості завантаження сайту (оптимізація коду, кешування, компресія), що покращує користувацький досвід й знижує відсоток відмов.
- адаптивність сайту (responsive design) для правильного вiдображення на рiзних пристроях i розширеннях екрану.
Зовнiшня оптимiзацiя
Й нарешті четвертий крок у просуванні сайту — це зовнiшня оптимiзацiя, або популяризація сайту в мережі завдяки якісним посиланням на ваш сайт з інших ресурсів, соціальних мереж чи блогерської платформи. Це про авторитет вашого сайту не тільки серед пошуковиків, але й аудиторії. Зовнішня оптимізація включає:
- аналіз конкурентів і позицій вашого сайту за ключовими запитами;
- вибiр стратегiї розміщення посилань на ваш сайт на інших релевантних ресурсах;
- створення i розмiщення цікавого i корисного контенту на тематичних платформах;
- активність в соціальних мережах i спільнотах;
- монiторинг й аналiз результатiв просування сайту.
Варто пам’ятати, що просування сайту це постійний процес, якому потрібна систематичність і постійна адаптація до змін у пошукових алгоритмах i поведiнцi користувачiв. Тому важливо регулярно проводити аудит сайту, вимірювати ефективність просування i вносити корективи в стратегію. Тiльки так можна досягти стабiльного успiху в iнтернетi.