Війна — каталізатор змін для багатьох сфер. Український ринок віддаленої роботи не виняток. Восени 2023 року змінився тренд за гендерним фактором — фриланс набирає популярності серед жінок: кількість їх реєстрацій перевищила показники чоловіків.
За даними дослідження фриланс-сервісу Freelancehunt, конкуренція серед фрилансерів у популярних спеціалізаціях за перші 5 місяців 2024 року знизилась, якщо порівняти з аналогічним періодом минулого року. Так, з 57 популярних спеціалізацій конкуренція знизилась у 37, серед яких:
- Написання статей — зниження на 20,6%.
- Відеореклама — на 16,6%.
- Ілюстрації та малюнки — на 16,2%.
- Дизайн інтерфейсів — на 14,7%.
- Пошукове просування (SEO) — на 13,8%.
- Анімація — на 12,8%.
- Аудіо та відеомонтаж — на 10,2%.
- Дизайн мобільних застосунків — на 6,4%.
- Дизайн сайтів — на 4,8%.
- Розробка шрифтів — на 4,4%.
Проте бачимо іншу ситуацію у веброзробників та маркетологів. Популярність напрямку з просування бізнесу у соцмережах і контекстної реклами зростає. Також збільшується конкуренція серед спеціалістів, які займаються веброзробкою, створенням сайтів під ключ, їх супроводом, розробкою інтернет-магазинів.
«Звісно, мобілізація та інші фактори можуть впливати на ринок праці, але глобальних змін ми зараз не спостерігаємо. У травні-червні 2024 року бачимо незначне зниження загальної кількості активних фрилансерів, які працюють на сервісі, у 12%, але воно може бути частково пов’язане із сезонністю», — коментує ситуацію директор компанії Freelancehunt Валентин Зюзін.
Серед менш популярних у фрилансерів напрямків є також спеціалізації, в яких зростає конкуренція:
- Розробка під iOS (iPhone та iPad) — збільшення на 61,9%.
- IP-телефонія та VoIP — на 60,6%.
- Машинне навчання — на 46,9%.
- Гібридні мобільні застосунки — на 46,7%.
- Розробка на Go — на 45,1%.
- Розробка під Android — на 43,1%.
- Комп'ютерні мережі — на 41,7%.
- Розробка на Node.js — на 40%.
- Системне програмування — на 35,8%.
- Розробка на Swift — на 33,1%.
- Розробка на Python — на 29,6%.
- Розробка ботів — на 26%.
Тобто бачимо, що на ринку формується нова тенденція — кількість чоловіків, які бажають перейти на фриланс, знижується, а конкуренція у переважно «чоловічих» спеціалізаціях зростає. Це свідчить про те, що вони надають перевагу фрилансу та обирають його основним місцем роботи.