Попит на фрилансерів під час кризи на ринку кадрів, яку спричинила війна та мобілізація, часто змінюється через економічні коливання й адаптацію бізнесів до нових умов. Цьогорічна тенденція вражає своїми показниками: компанії активно шукають спеціалістів для автоматизації процесів, розширення цифрової присутності та зміцнення маркетингових стратегій.
За даними дослідження платформи Freelancehunt, інвестиції у наймання спеціалістів з розробки ботів, Python та векторної графіки зросли на понад 50% у травні-серпні 2024 року, як порівняти з аналогічним періодом торік. Це свідчить про нову хвилю запитів на технічні й креативні навички, що стають ключовими інструментами для бізнесу в умовах непередбачуваності.
Різке збільшення попиту на розробку ботів (+54,3%) цілком зрозуміле. У періоди нестабільності компанії намагаються оптимізувати витрати, автоматизуючи частину процесів за допомогою ботів, які можуть виконувати рутинні завдання, як-от підтримка клієнтів чи управління продажами. Також підприємці більше інвестують у векторну графіку, дизайн упакування та ілюстрації, що особливо важливо для компаній, які працюють в онлайн-середовищі. Дизайнери допомагають брендам адаптуватися до цифрових змін.
«Бізнеси під час кризи шукають спеціалістів, які можуть допомогти знизити витрати та оптимізувати процеси, зокрема через автоматизацію та цифрові рішення», — зазначає засновник Freelancehunt Олег Топчій.
У період нестабільності компанії ще більше зосереджуються на SEO-просуванні та генерації лідів як на основних каналах залучення клієнтів.