Понад 3 000 студентів із усіх регіонів України нині створюють концепції майбутніх цифрових продуктів на курсі «Створення та розвиток IT-продуктів», який у вересні запровадили у 68 українських ЗВО. Додатково курс проходять більше 2 000 слухачів на платформі Дія.Цифрова освіта, де у вільному доступі розміщена спрощена версія курсу. Про це розповіли на конференції, яку провела громадська організація «Освітня фундація продуктового IT» для викладачів українських ЗВО.
Освітній курс розробили кофаундингова IT-компанія Genesis, «Освітня фундація продуктового IT» та студія онлайн-освіти EdEra спільно з Міністерством цифрової трансформації та Міністерством освіти і науки України. Київська школа економіки та інвестиційний фонд Horizon Capital виступили партнерами ініціативи. Курс «Створення та розвиток IT-продуктів» став частиною державної освітньої ініціативи «Бізнес йде до університетів».
Курс нині не має аналогів у світі, адже містить одночасно віртуальне стажування в IT-компанії Genesis, інтерактивне навчання та викладається в закладах вищої освіти. Програма складається із 11 модулів. В межах навчання учасники отримують базові знання з продуктового IT, підприємництва і продакт-менеджменту від практиків, а також компетенції для перших кроків у продуктовій IT-компанії або запуску власного продуктового IT-бізнесу. Для студентів курс передбачає офлайн і онлайн частини. Онлайн частину вони мають змогу проходити у будь-який час, що особливо має значення в умовах регулярних відключень електроенергії.
«Ми прагнемо, аби кожен викладач в Україні міг отримати найактуальніші знання від практиків Genesis та використовувати найбільш інноваційні підходи до навчання. В свою чергу, студентам формат віртуального стажування в IT-компанії дає змогу отримати доступ до вивчення інноваційних професій в продуктовому IT і найповнішу підготовку до майбутньої роботи. Відразу після закінчення університету вони розумітимуть, як влаштовані процеси всередині компанії, та вмітимуть застосовувати набуті знання на практиці»— підкреслив COO Genesis Артем Копанєв.
На курсі студенти розробляють мінімально життєздатний продукт (MVP). В процесі вони опановують програми Figma, AppMagic, а також інструмент для побудови бізнес-моделей Lean Canvas. Нині вже більш ніж як 100 концепцій продуктів представили та захистили в межах офлайн-частини курсу. До кінця 2022 року планується представити до 500 концепцій сумарно. Найкращі проєкти отримають менторів від Genesis. До прикладу, серед перспективних ідей, що презентували учасники:
- Застосунок на основі штучного інтелекту для пошуку фільму за аудіо- або відеофрагментом.
- Платформа для вивчення математики, яка пропонує користувачу підбірку завдань для вивчення будь-якого розділу науки.
- Чат-бот для подорожей Україною.
«Одна зі стратегічних цілей Мінцифри — щоби частка ІТ у ВВП країни була 10%. Першим кроком є освіта. Платформа Дія.Цифрова освіта має ознайомити глядачів з тим, як працюють сучасні продуктові IT-компанії. У відкритому доступі на платформі, на якій вже зареєстровано понад 1,4 млн користувачів, є курс «Створення та розвиток IT-продуктів». Попри будь-які умови, українці продовжують навчатися, створювати IT-продукти та розвивати свої цифрові навички. Це мотивує державу шукати нові можливості для партнерств з освітніми інституціями та міжнародними партнерами» — Валерія Іонан, Заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.
Організатори курсу провели опитування учасників та виявили, що найбільш цікаві теми для студентів, — продуктовий дизайн, розробка, вивчення поведінки користувачів та продакт-менеджмент.
Нині вже 179 викладачів українських ЗВО мають сертифікацію для викладання курсу як окремої дисципліни, факультативу або ж частини вже існуючої дисципліни. В наступні два роки планують сертифікувати понад 1000 освітян. Окрім того, для обміну досвідом і знаннями з викладачами Genesis створив телеграм-канал «Навчай сміливо».
«Раді, що співпраця освітян та IT-компаній дає високі результати. Ініціатива «Бізнес йде до університетів» — важливий крок до подальшого інноваційного розвитку академічної освіти. Попри війну і складні обставини, спричинені нею, курс із створення цифрових продуктів у змішаному форматі вже зарекомендував себе як перспективний та був тепло прийнятий в українських ЗВО» — підкреслив Перший заступник Міністра освіти і науки України Андрій Вітренко.
Протягом першого семестру наступного навчального року Genesis і «Освітня фундація продуктового IT» планують запустити нові курси в аналогічному форматі — «Маркетинг IT-продуктів» та «Аналітика в продуктовому IT». В довгостроковій перспективі також будуть реалізовані курси із QA, дизайну, рекрутингу та розробки програмного забезпечення. Планується, що у наступні п'ять років нові інтерактивні курси пройдуть 100 000 студентів з усієї України.