354 000 українців стали фрилансерами через війну: як це змінює ринок праці / Все новости / Главная

З початком повномасштабного вторгнення життя мільйонів українців змінилося докорінно. За даними української платформи Freelancehunt, для 354 000 людей ці зміни стали поштовхом до переходу на фриланс. Для них це не лише джерело доходу, а й можливість втримати контроль над своїм життям, знайти стабільність і будувати майбутнє, попри виклики.

Найпопулярніший фриланс серед зумерів та міленіалів. Це найбільш представлені вікові групи як в Україні, так і у світі. Мілленіали за останні 10-15 років сформували основу з досвідчених спеціалістів. Водночас зумери проводять свою експансію через високу популярність цього формату роботи. 67% молоді (зумерів) у світі, за даними дослідження Fiverr, працюють чи планують почати свою кар’єру на фрилансі найближчим часом.

«Перед початком повномасштабного вторгнення Росії я працював проєктним менеджером у невеликій IT-компанії та планував розвиватися у цьому напрямку, але після 24 лютого 2022 року втратив роботу. Кілька місяців був наче в прострації та не знав, що робити.

Влітку 2022 друг запропонував онлайн-роботу. Звісно, я погодився, адже з роботою на той час було складно. Це був мій перший досвід у сфері лінкбілдингу. Тоді ще я «працював на дядька» і не знав про онлайн-платформи для віддаленої співпраці. Приблизно через півроку зрозумів, що цим можна займатися самостійно. Тоді ми з другом і вирішили зареєструвати профіль на одній з бірж та потихеньку почали розбиратися. Впродовж першого місяця змогли отримати замовлення, успішно його виконали та зрозуміли, що треба пробувати далі. З того часу вже з'явилося безліч постійних клієнтів і кілька десятків позитивних відгуків, що тішить та підстьобує рухатися далі», — коментує маркетолог Олексій Грачев.

Найбільший попит мають ті спеціалізації, які дозволяють працювати з дому та знаходити клієнтів. IT-спеціалісти обирали:

  • вебпрограмування, 
  • HTML і CSS верстку,
  • роботу з популярними мовами програмування: JavaScript, PHP та Python.

«На фриланс я перейшов близько 6-7 місяців тому. До цього працював у компанії лінкбілдером, а старт у професії почав з двомісячних курсів, після яких одразу знайшов роботу.

Фриланс привабив мене можливістю самостійно обирати проєкти та клієнтів, зокрема на міжнародному ринку. Завдяки попередньому досвіду я швидко адаптувався до нових умов роботи. Зараз активно займаюся крауд-лінками, статейними сабмітами та аутрічем.

Мій план на майбутнє — вдосконалювати свої навички та поступово будувати власну невелику команду для реалізації масштабніших проєктів», — ділиться досвідом лінкбілдер Андрій Кобилінський.

Дизайнери зосередили свої зусилля на розробці логотипів, створенні вебдизайну, ілюстрацій, обробці фотографій та банерів. Ці професії поєднують креативність з практичними рішеннями. У текстовій сфері найпопулярніші: 

  • переклади, 
  • написання статей, 
  • редактура, 
  • рерайтинг, 
  • творчі напрямки, як-от написання поезії, пісень і прози.

У сфері маркетингу особливо популярні SMM, реклама у соцмережах, контекстна реклама, SEO-просування та SEO-аудити. Не менш важливі напрямки — аудіо- й відеомонтаж, обробка відео та створення відеореклами, що відповідає сучасним трендам у контенті.

«Почав працювати на фрилансі, оскільки важко знайти роботу, яка дійсно подобається. Особливо зараз, коли навіть будь-якої роботи не так багато, та і я не дуже люблю працювати в компаніях. До цього мав 2 роки досвіду в програмуванні, але потім вирішив взяти все у свої руки і створив команду з розробки.

На фрилансі добре те, що ти можеш сам будувати свої робочі процеси,  шукати замовників і домовлятися з ними. Тут дуже вирішує досвід та навички, тому це навіть можна вважати викликом для себе. На фрилансі також багато різних проєктів, і серед них можна знайти те, що тобі до душі. Звідси я навіть для дівчини-фотографа іноді знаходжу замовлення», — підсумовує розробник Дмитро Клімаш.

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: