75% учнів стикалися з конфліктами в шкільних чатах. Дослідження EdEra і Viber / Все новости / Главная

EdEra і Rakuten Viber запитали школярів і вчителів, для чого вони використовують чати, скільки часу на день проводять у таких чатах, і головне — чи стикалися обидві сторони з проблемами в них протягом року. Опитування проводилось в каналах EdEra у Viber, а також шляхом розсилки серед вчителів — у ньому взяли участь близько 400 респондентів. У частині питань респонденти могли обирати всі підходящі варіанти відповідей.

Для чого вчителі та школярі використовують чати

Досвід вчителів. Вчителі найчастіше використовують чати, щоби спілкуватися з колегами (74%) та батьками учнів, зокрема для планування зборів (69%). Топ кейсів, які обрали респонденти у відповідь на запитання “Для чого ви насамперед використовуєте чати в месенджерах?” розподілилися таким чином

  • Спілкування з колегами-вчителями — 74%;
  • Спілкування з батьками, планування зборів — 69%;
  • Розмістити додаткові пояснення для учнів — 60%;
  • Дати домашнє завдання, прийняти його — 51%;
  • Поділитися розкладом занять, планом на півріччя — 40%;
  • Дати конспект уроку, додаткові матеріали — 33%.

* Питання передбачало множинний вибір

На спілкування в чатах, повʼязаних з навчанням, 65% вчителів витрачають до 2 годин щодня. 24% опитаних проводять у чатах 2-4 години на день, ще 11% — понад 4 години.

Досвід учнів. Школярі, своєю чергою, найчастіше використовують чати, щоби дізнатися домашнє завдання чи здати його (75%). На запитання “Для чого ти використовуєш шкільні чати?” топ відповідей виглядає наступним чином

  • Дізнатися домашку чи здати її — 75%;
  • Подивитися розклад уроків — 43%;
  • Дізнатися розклад додаткових занять чи заходів — 36%;
  • Знайти чи надіслати комусь конспекти уроків та корисні додаткові матеріали — 31%;
  • Отримати додаткові пояснення від вчителів — 27%;
  • Спілкуюся у чатах спортивних команд чи шкільних гуртків — 26%;
  • Робити групові проєкти/презентації — 24%.

* Питання передбачало множинний вибір

Як і вчителі, більшість учнів (81%) проводять у шкільних чатах до 2 годин на день. 2-4 години проводять 12% школярів, понад 4 години — лише 7%.

Проблеми при спілкуванні в шкільних чатах: досвід учнів

75% учнів зіштовхнулися з проблемами в шкільних чатах протягом року. Найрозповсюдженішими конфліктними ситуаціями були: грубе спілкування та образи (55%), булінг і цькування (36%). На запитання “З якими конфліктними ситуаціями в шкільних чатах ти стикався/-лася за останній рік?” школярі відповіли таким чином

  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 55%;
  • Булінг і цькування — 36%;
  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 26%;
  • У чатах не було конфліктних ситуацій — 20%;
  • Нав’язливість, чіпляння серед дітей — 19%
  • Поширення та накручування чуток або пліток — 18%;
  • Поширення чужих особистих фото чи відео на широкий загал — 17%.

* Питання передбачало множинний вибір

Чи помічали ці проблеми вчителі

64% вчителів помічали проблеми в шкільних чатах. Найбільше освітян так само відзначають грубощі серед конфліктних ситуацій — з ними стикалися 58% опитаних. Водночас лише 17% вчителів помічали булінг і цькування в чатах, що вдвічі менше за відсоток школярів. 

На запитання “Якщо ви помічали конфліктні ситуації в учнівських чатах, то які саме?” відповіді вчителів розподілилися наступним чином

  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 58%;
  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 30%;
  • У чатах не було конфліктних ситуацій — 30%;
  • Поширення та накручування чуток або пліток — 18%;
  • Поширення чужих особистих фото чи відео на широкий загал — 17%;
  • Булінг і цькування — 17%;
  • Нав’язливість, чіпляння серед дітей — 16%

* Питання передбачало множинний вибір

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: