Можливо, ви часто зустрічаєте абревіатуру MOBA, читаючи новини про ігри, але так і не розумієте, що це таке. Видання Cyber News пояснює основи цього жанру.
Насправді, ви зустрічали ігри цього жанру частіше, ніж думаєте. Ось кілька відомих представників жанру MOBA:
- Dota 2
- League of Legends
- Heroes of the Storm
- Smite
- Vainglory
- Arena of Valor
MOBA, або Multiplayer Online Battle Arena (багатокористувацька онлайн-арена для боїв), — це піджанр стратегій, де дві команди по 5 гравців змагаються на спеціальній арені. Кожен учасник керує унікальним персонажем, який має власні здібності, що можна вдосконалювати по ходу гри. Гравці заробляють золото, виконуючи завдання або вбиваючи ворогів, щоб купити предмети для посилення своїх персонажів.
Перед початком гри команда обговорює стратегію та визначає ролі для кожного гравця. Основною метою є знищити головну базу супротивника. По ходу гри на допомогу гравцям приходять комп'ютерні юніти, які просуваються встановленими шляхами і підтримують атаку на ворога.
Мейнстрімний успіх і вплив на кіберспорт
Після того як DotA: Allstars здобула величезну популярність, моддерів гри помітили великі ігрові студії. Так, Guinsoo приєднався до Riot Games для створення League of Legends (2009), яка стала найбільшою MOBA-іграю за кількістю користувачів — понад 150 мільйонів зареєстрованих гравців. Натомість IceFrog був найнятий Valve для розробки Dota 2 (2010), яка встановила рекорд за найбільший призовий фонд у кіберспорті — 40 мільйонів доларів США.
У 2012 році Blizzard Entertainment також випустила свою MOBA-ігру — Heroes of the Storm, і інші студії, як Demigod, Heroes of Newerth і Smite, послідували її прикладу. MOBA-ігри швидко охопили мобільний ринок, з’явившись на смартфонах у вигляді Pokémon Unite, Arena of Valor та League of Legends: Wild Rift.
На початку 2010-х MOBA стали важливим жанром у кіберспортивних турнірах. З 2015 року їх популярність стрімко зросла. У 2018 році турніри з MOBA складали 40% від загального призового фонду кіберспорту, що досягав 60 мільйонів доларів. Крім того, ці ігри стали одними з найперегляданіших у світі, а чемпіонат світу з League of Legends у 2019 році зібрав понад 100 мільйонів глядачів — практично стільки ж, скільки і Супербоул того ж року.