Команда Rakuten Viber дізналась, чи розповідають українці дітям про безпеку в інтернеті та чого вчать у першу чергу. В опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь близько 15 тисяч користувачів.

Результати опитування показали, що 75% українців самостійно розповідають дітям про безпеку. Ще 5% опитаних покладають відповідальність за це на школу. На питання “Чи розповідаєте дитині про безпеку в інтернеті?” відповіді розподілилися таким чином:
- Так, роблю це самостійно — 75%;
- Ні, дитина сама розбереться — 16%;
- Ні, основну відповідальність за це покладаю на школу — 5%;
- Дитина відвідувала курси або спеціальні уроки — 4%.
Rakuten Viber також дізнався, про що, на думку українців, найважливіше розповісти дитині в контексті безпеки. Понад 60% опитаних першочергово пояснюють, які дані ніколи й нікому не можна відправляти. 17% респондентів розповідають про те, як діяти у випадку дзвінка чи повідомлення від невідомих контактів.
Відповіді на питання “Про що, на вашу думку, найважливіше розповісти в контексті безпеки?” розподілилися наступним чином:
- Які дані ніколи й нікому не можна відправляти — 63%;
- Про те, як діяти у випадку дзвінка чи повідомлення від невідомих контактів — 17%;
- Про фото та відео в інтернеті: чим ніколи не можна ділитися — 11%;
- Про те, чому не можна завантажувати файли від невідомих контактів — 5%;
- Про те, як перевіряти незнайоме посилання — 4%.
Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>13000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.
Команда Rakuten Viber нагадує: для додаткового захисту молодших користувачів від підозрілих звернень, варто увімкнути функцію “Ідентифікація абонентів”. Функція маркує дзвінки з невідомих номерів як потенційно безпечні чи небезпечні через спам або шахрайство. А навесні 2024 року функція отримала доповнення: користувачі можуть дізнатися, кому саме належить невідомий номер. Так розпізнати шахрайське звернення стане набагато простіше.
