Як українці реагують на фейки та яким джерелам довіряють / Все новости / Главная

Rakuten Viber провів опитування українців щодо джерел новин, яким вони найбільше довіряють. Опитування проходило в офіційному каналі Viber Україна. В ньому взяли участь близько 40 тисяч користувачів.

Згідно з результатами дослідження, половина українців (49%) вірять лише ЗМІ та верифікованим каналам державних органів як джерелам новин. Ще 21% опитаних зазначили, що вони читають перевірені канали, але також відвідують неофіційні джерела в пошуку оперативної інформації. Щодо інших джерел новин, то 9% опитаних довіряють повідомленням від близьких, 6% користуються інформацією від блогерів та експертів. Зауважимо, що 15% українців взагалі не довіряють жодним новинам.

Результати також показали, що в аналогічному опитуванні, проведеному в квітні 2023 року, ЗМІ та верифіковані канали державних органів були єдиними джерелами новин для 63% респондентів. Неофіційним джерелам вірив всього 2% українців. Довіра до блогерів та експертів залишилася на рівні 5%. Кількість тих, хто вірить повідомленням від близьких, також залишилася стабільною - 9%. Водночас кількість українців, які не вірять новинам взагалі, зменшилася: пів року тому це стосувалося кожного пʼятого респондента (20%).

Також Viber запитав українців, чи стикалися вони з фейками в мережі та як реагують на них. За результатами опитування, 90% респондентів натрапляли на дезінформаційні повідомлення, проте реагували по-різному. Понад половина опитаних (58%) ігнорує фейки. Лише третина українців (32%) активно протидіє поширенню неправдивих новин: 17% відписуються від каналів із таким вмістом, 8% попереджають близьких, а 7% подають скаргу на контент і блокують джерело. Зазначимо, що 10% респондентів ніколи не стикалися з фейками.

Важливо відзначити, що методика дослідження полягала в анонімному онлайн-опитуванні з великою кількістю учасників (n>35 000).

Команда Rakuten Viber в Україні закликає користувачів подавати скарги на обурливий контент, оскільки це допомагає модераторам оперативно реагувати і видаляти подібні повідомлення з платформи. Скарги можна подавати на рекламу, канали, спільноти та окремі повідомлення, а також на авторські стикерпаки.

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: