Ігор Воловий, CEO & co-founder Elit-Web, ділиться кейсом з SEO-просування стоматологічної клініки Dental Art та результатами, яких вдалося досягти до повномасштабного вторгнення росії й після його початку.
Цей кейс — приклад того, як навіть у надскладних умовах можна знайти шляхи для досягнення високих результатів, ефективно конкурувати та доцільно використовувати навіть обмежені ресурси у SEO-просуванні.
На початку 2022 року ми всі зіткнулися зі справжнім випробуванням, коли більшість проєктів тимчасово (а деякі остаточно) зупинилися. Й далеко не всі були готові вкладати кошти в SEO-просування на тлі повномасштабної війни. Тому приклад Dental Art — це ще й мотивація для когось почати діяти вже зараз.
Команда проєкту:
- Марина Селіна, Project-менеджер
- Олександр Кантур, SEO Team Lead
- Владислав Борисов, seo-оптимізатор
Період просування
Ми почали співпрацювати з Dental Art ще до початку повномасштабного вторгнення. А саме з жовтня 2020 року.
- Регіон — Київ, Україна.
- Період просування — з жовтня 2020 року.
- Через початок повномасштабного вторгнення та призупинення просування позиції й об’єми трафіку відчутно просіли.
На момент першого звернення Dental Art до Elit-Web сайт компанії вже залучав аудиторію з пошукових систем, проте кількість відвідувачів була доволі невисокою. Тому роботи вочевидь було доволі багато.
Якими були показники та як вони змінювалися з моменту початку співпраці, можна побачити нижче:
Тенденція була вкрай позитивною до того моменту, як 24 лютого 2022 року країна-агресор розпочала повномасштабне вторгнення на територію України. І це не могло не відобразитися на активності клієнтів Dental Art. Буквально одразу ми почали спостерігати стрімкий спад кількості відвідувачів сайту:
Просування проєкту зупинили, адже клієнт на той момент закрив клініку. Проте вже через місяць вона почала працювати, а в травні клієнт прийняв сміливе рішення продовжити роботи з просування. Звісно, показники сайту за цей час просіли дуже і дуже суттєво. А нам необхідно було якнайшвидше їх відновити. Тому ми взялися до справи!
Для кращого розуміння принципів нашої подальшої співпраці варто трохи розповісти про Dental Art.
Про клієнта
Dental Art — це стоматологічна клініка в Києві, розташована в ЖК «Комфорт Таун». Тут клієнтам пропонують повний комплекс стоматологічних послуг: лікування карієсу і пульпіту, видалення та реставрація зубів, встановлення брекетів і коронок, імплантація зубів, лікування каналів під мікроскопом та багато іншого.
Клініка Dental Art пропонує послуги європейського рівня, а тому й підхід до просування відповідний. І ми раді, що Dental Art — серед наших постійних клієнтів.
Ми займаємося просуванням Dental Art вже не перший рік. І до початку повномасштабного вторгнення мали стабільний приріст відвідувачів сайту. А Dental Art, відповідно, отримували клієнтів.
Причина звернення до Elit-Web
Якщо в жовтні 2020 року представники Dental Art звернулися до нас для базового SEO-просування, то після початку повномасштабного вторгнення задача була складнішою. Адже нам потрібно було не лише якомога швидше відновити втрачені позиції, але й покращити результати.
Завдання клієнта
Через призупинення робіт з просування об’єми трафіку відчутно знизилися. Окрім того, на початку вторгнення росії значна частина жителів столиці виїхали за межі міста, що також зменшило кількість потенційних клієнтів.
В обговоренні з клієнтом ми запропонували продовжити роботи з просування за зниженим прайсом і сконцентруватися на найважливіших аспектах SEO. А саме:
- Розширення структури сайту — більше сторінок для залучення цільових відвідувачів (лідів).
- Оптимізація поточних і нових послуг. Кожна послуга повинна мати власну сторінку з достатньою кількістю інформації про послугу, цінами, лікарями та ін.
- Створення та наповнення блогу. Дуже важливий для стоматологічної ніші інструмент підтвердження своєї експертності/професіоналізму. Також він необхідний для розширення семантичного охоплення сайту (осягання більшої кількості ключових запитів) та залучення додаткового трафіку.
- Доопрацювання юзабіліті / комерційних чинників / E-A-T. Сайт має бути зручним для користувачів та відповідати особливо суворим правилам пошукової системи Google. Якщо просто — то і користувачі, і Google мають довіряти сайту.
- Стабільне й послідовне збільшення зовнішньої посилальної маси (унікальних якісних доменів-донорів). Посилання — показник якості та цінності ресурсу в очах пошукової системи.
- Проведення робіт з SERM — написання/додавання позитивних відгуків на зовнішніх майданчиках і форумах, а також локальних карток організації в Google My Business.
«Ми створили повністю новий сайт на WordPress, розширили структуру за послугами, підключили блог, з якого зараз йде основний трафік, і отримували поступовий, але стабільний приріст трафіку до самого початку бойових дій в Києві».
Олександр Кантур, SEO Team Lead
Ми розуміли, що працювати потрібно комплексно і направити якомога більше зусиль одночасно на внутрішню та зовнішню оптимізацію для досягнення результату. Тому план робіт був наступним:
Специфіка сфери бізнесу клієнта
- Географічна прив’язка. Клієнти Dental Art — це переважно саме жителі ЖК «Комфорт Таун», тому основний акцент у просуванні робиться саме на локальну ЦА.
- Зменшення кількості потенційних клієнтів. Через початок повномасштабного вторгнення частина жителів Києва тимчасово покинула свої домівки і, відповідно, не мала змоги користуватися послугами Dental Art.
- Висока конкуренція. Навіть в умовах повномасштабного вторгнення багато клінік продовжили працювати, хоча й не всі швидко відновили роботи з просування.
Сильні сторони клієнта
- Гарна репутація. Dental Art — відома стоматологічна клініка з доволі великою клієнтською базою.
- Хороші позиції в Google. Попередні роботи з просування дали гарні результати — сайт Dental Art мав високі позиції в результатах пошукової видачі.
- Широкий спектр стоматологічних послуг. Клініка пропонує дійсно великий перелік послуг — від професійної гігієни до протезування та імплантації.
Особливості та результати просування
Як і було сказано вище, ми сконцентрувалися на найголовніших аспектах внутрішньої та зовнішньої оптимізації. Основна мета — принаймні досягти довоєнних показників. А в ідеалі — перевершити їх.
Коментар клієнта:
«Звичайно, ми сумнівалися. Ніхто не знав, що буде далі, і чи витрати на рекламу не виявляться невиправданими. Але ми довго працювали над просуванням нашого сайту, і дуже не хотілося, щоб вкладені зусилля зійшли нанівець. Команда підрядників нас у цьому підтримувала. Вони запропонували нам більш бюджетні пакети просування, щоб ми не втратили наші показники. І саме це дозволило нам прийняти рішення про відновлення роботи просування сайту».
Петросян Борис Павлович, Засновник Dental Art
І вже в травні ми отримали перші дійсно суттєві результати роботи:
І тут, мабуть, варто показати, якою була тенденція до цього моменту після призупинення робіт з просування:
Вже з травня ми почали працювати на подальше нарощування трафіку. Ми продовжили розширювати список задач із внутрішньої та зовнішньої оптимізації, більше сконцентрувалися на контенті й отримали ще кращі результати у наступні місяці. Тобто нам вдалося не просто вийти на довоєнні показники, а й доволі швидко їх перевершити. Зараз сайт має збільшення органічного трафіку (відвідувачів, які приходять на сайт з пошуку, без реклами та лідогенерації) в 17 разів відносно початку повномасштабного вторгнення. З самого старту просування трафік сайту виріс у 205 разів!
Результати ви можете побачити самі в таблиці:
Місяць |
Візити з пошукових систем |
Грудень 2021 |
3977 (+3580 у порівнянні з 2021 роком) |
Січень 2022 |
4279 (+3701 у порівнянні з 2021 р.) |
Лютий 2022 |
3140 (+2588 у порівнянні з 2021 р.) |
Березень 2022 |
1967 (+1264 в порівнянні з 2021 р.) |
Квітень 2022 |
2123 (+1396 у порівнянні з 2021 р.) |
Травень 2022 |
3238 (+2402 в порівнянні з 2021 р.) |
Червень 2022 |
5298 (+4444 в порівнянні з 2021 р.) |
Липень 2022 |
8324 (+7469 у порівнянні з 2021 р.) |
Серпень 2022 |
10595 (+9551 у порівнянні з 2021 р.) |
Вересень 2022 |
13457 (+11990 в порівнянні з 2021 р.) |
Жовтень 2022 |
14353 (+11876 у порівнянні з 2021 р.) |
Листопад 2022 |
15533 (+12347 у порівнянні з 2021 р.) |
Грудень 2022 |
19896 (+15919 у порівнянні з 2021 р.) |
Січень 2023 |
27779 (+23500 у порівнянні з 2022 р.) |
Лютий 2023 |
30331 (+27191 у порівнянні з 2022 р.) |
Березень 2023 |
31468 (+29501 у порівнянні з 2022 р.) |
Квітень 2023 |
44919 (+42796 у порівнянні з 2022 р.) |
Травень 2023 |
46292 (+43054 в порівнянні з 2022 р.) |
Червень 2023 |
49115 (+43817 у порівнянні з 2022 р.) |
Липень 2023 |
51094 (+42770 у порівнянні з 2022 р.) |
Серпень 2023 |
53352(+42757 у порівнянні з 2022 р.) |
Що допомогло Elit-Web досягти таких результатів
«Такий швидкий вихід на довоєнні показники — це справді крутий результат для нас. І навіть певною мірою неочікуваний. Варто розуміти, що для сайту простій понад 2 місяці — це дуже шкідливе явище. Зазвичай потрібно більше часу для того, щоб повернутися до тих же показників. І я вже не говорю про те, щоб їх перевершити. Частково роль зіграло те, що в той момент на початку повномасштабної війни інші клініки також особливо не просувалися, тому конкуренція за перші місця у видачі була меншою, ніж раніше. Але це лише один із факторів».
Олександр Кантур, SEO Team Lead
Нам вдалося досягти таких показників завдяки декільком факторам:
- Швидке відновлення робіт з просування. Доки основні конкуренти Dental Art все ще простоювали, ми відновили роботи і змогли відносно швидко досягти показників трафіку, які клієнтський сайт мав ще до початку повномасштабного вторгнення.
- Оптимізація бюджету. Ми знайшли шляхи зменшення витрат, сконцентрувавши бюджет на найголовніших напрямках і водночас знизивши власний прайс на послуги, щоб забезпечити комфортніші умови співпраці для клієнта.
- Гарні попередні результати SEO-просування. По суті ми підготували підґрунтя для ефективного просування ще раніше. Тому потрібно було лише знову включитися в роботу і допомогти сайту відновити позиції.
Коментар клієнта:
«Через початок повномасштабного вторгнення ми змушені були закрити клініку та призупинити просування сайту. Та вже через місяць, коли ми все ж відновили роботу, в Elit-Web нам запропонували поновити просування на вигідніших умовах. І за це велика подяка, адже ми справді не хотіли втрачати позиції, які так довго здобували. Зараз, як і раніше, ми прагнемо бути першими у пошуковій видачі і разом працюємо над цим. Та найголовніше те, що у складний момент нам допомогли відчути, що ми не самі, що ми з Elit-Web — так чи інакше одна команда».
СЕО Dental Art Петросян Нателла Леріївна
Автор: Ігор Воловий, CEO & co-founder Elit-Web