Як зменшити показник відмов на сайті / Все новости / Главная

Показник відмов (bounce rate) — це відсоток користувачів сайту, які відвідали лише одну сторінку і закрили його, не зробивши жодних подальших дій. Він часто використовується для оцінки ефективності сайту, адже високий відсоток відмов може свідчити про проблеми з юзабіліті, контентом чи релевантністю інформації. А це безпосередньо впливає на позиції в пошуковій видачі. Тому сьогодні ми разом з Ігорем Воловим, CEO та співзасновником Elit-Web, розберемо декілька причин високого bounce rate та дамо рекомендації, як зменшити показник відмов вашого сайту.

Розповсюджені причини високого показника відмов

Таких причин насправді може бути чимало. Однак ми сконцентруємося на найбільш поширених та таких, які ви за необхідності можете відносно швидко та легко виправити.

Повільне завантаження сторінок

Одна з найрозповсюдженіших причин високого bounce rate — надто повільне завантаження сторінок. У нормі воно має тривати 1-3 секунди. Якщо сторінки завантажуються довше, відвідувачі можуть просто закрити вкладку і не чекати, поки на екрані відобразиться потрібна їм інформація. За статистикою, сайти, які завантажуються понад 10 секунд, майже у 100% випадків отримують відмову. А це вкрай негативно впливає на позиції у пошуковій видачі, тому ситуацію потрібно якнайшвидше виправити.

Неякісний контент

Якість та корисність контенту на сайті — важлива складова ранжування. Якщо матеріали не оригінальні, їм не вистачає експертності та практичної користі, це також буде впливати на показник відмов. Сучасний користувач доволі вимогливий до інформації в інтернеті, він одразу бачить неякісний чи повторюваний вміст — для цього часом достатньо кількох прочитаних речень. Відповідно, над контентом постійно потрібно працювати та покращувати його, якщо ви хочете знижувати показник відмов та довше утримувати відвідувачів на сайті.

Оманливий тег заголовка та/або метаопис

Якщо заголовок чи метатеги сторінки не відповідають її наповненню, це у більшості випадків також призводить до відмови. Зазвичай користувачу достатньо кількох секунд, щоб побачити невідповідність і закрити сторінку. Тому потрібно переконатися, що ваші заголовки та метатеги максимально релевантні контенту на сторінці. 

Порожня сторінка або технічні помилки

Порожні сторінки чи такі, що видають помилку 404, також провокують відмову і збільшують загальний показник bounce rate сайту. Важливо перевірити, як сайт завантажується на різних пристроях, в різних браузерах та операційних системах. Також обовʼязково перевірте Search Console у розділі Coverage, щоб виявити проблему з точки зору Google. За можливості усуньте проблеми самостійно або ж зверніться до спеціалістів, які вам у цьому допоможуть.

Нерелевантні зовнішні посилання

Нарощування зовнішніх (вхідних) посилань з авторитетних сайтів — вагома складова SEO-просування. Однак дуже важливо подбати, щоб це були якісні посилання і вони були релевантними. Умовно кажучи, якщо посилання «вшите» у фразу «побутова техніка», а саме воно веде на сторінку каталогу мобільних телефонів, то релевантність фактично нульова. Користувач при переході одразу бачить невідповідність і закриває сайт. Таким чином, показник bounce rate збільшується. Тому важливо подбати, щоб усі сторінки та вхідні посилання були релевантними між собою.

Непродуманий чи незручний UX

UX відіграє ключову роль у тому, як користувачі взаємодіють з сайтом. Якщо вона недостатньо інтуїтивна або ж на сторінці багато відволікаючих факторів (наприклад, реклами), тоді показник відмов також буде зростати. Варто подбати, щоб навігація на сайті була зручною та зрозумілою, на ньому не повинно бути зайвих блоків, а базова взаємодія з елементами сторінки не викликала будь-яких складнощів.

Відсутність мобільної оптимізації

Сьогодні понад 50% трафіку — це саме мобільний трафік, і його частка з кожним роком збільшується. Відповідно, якщо ваш сайт не оптимізований для мобільних пристроїв, користуватися ним буде незручно і відвідувачі одразу його закриють. Мобільна оптимізація — це обовʼязкове правило у сучасному світі, крапка.

Зайві вимоги від користувача

Типовий користувач хоче прийти на сайт і отримати потрібну інформацію. Якщо від нього при цьому вимагають додаткових дій, це одразу відштовхує. До таких дій можна віднести підписку на розсилки, активацію push-сповіщень, необхідність вказати свій e-mail чи навіть номер банківської картки. Подібні вимоги відлякують та викликають лише негатив. Відповідно, bounce rate стрімко зростає.

Корисні поради, як зменшити bounce rate вашого сайту

Середній показник відмов, залежно від сайту, може коливатися в межах 26–70%, тоді як оптимальний — від 26% до 40%. Якщо bounce rate вашого сайту відчутно вищий, необхідно шукати шляхи його поступового зниження.

Щоб зменшити bounce rate, користуйтеся наступними рекомендаціями.

Переробіть свій тег заголовка та метаопис

  • Перепишіть тег заголовка та метаопис, щоб вони точно відображали зміст сторінки.
  • Зробіть теги більш привабливими та інформативними, щоб користувачі знали, чого очікувати.

Переконайтеся, що ваш вміст відповідає очікуванням

  • Розбийте текст на невеликі абзаци, використовуйте більше простору, не перевантажуйте сторінку.
  • Додавайте тематичні зображення та пишіть короткими реченнями.
  • Створіть чистий дизайн сторінки без надмірної реклами.

Тримайте критичні елементи у її верхній частині

  • Помістіть важливі елементи, такі як заголовок H1, фотографії продуктів та інші ключові інформаційні блоки у верхню частину сторінки.
  • Уникайте спливаючих вікон та реклами, які можуть закривати ці елементи.

Зведіть до мінімуму несуттєві елементи

  • Визначте, який заклик до дії (CTA) є найважливішим на сторінці й підкресліть його.
  • Інші елементи розмістіть у бічній панелі або нижньому колонтитулі.
  • Видаляйте все зайве, редагуйте контент, щоб досягти лаконічності та інформативності.

Допомагайте людям швидше дістатися туди, куди вони хочуть

  • Використовуйте інтелектуальний пошук на сайті з корисними фільтрами та оптимізованою сторінкою «Результатів не знайдено».
  • Переробіть меню навігації, тестуйте різні варіанти.
  • Додавайте зміст із прив’язаними посиланнями до довгих статей, щоб читачі могли легко переходити до потрібних розділів.

Якщо сумніваєтеся, проведіть додаткову перевірку

  • Використовуйте A/B та багатоваріантне тестування, щоб визначити, що працює найкраще для вашої аудиторії.
  • Тестуйте різні заголовки, зміст, зображення, макети та дизайн.

Дотримання цих вимог допоможе значно знизити показник відмов на вашому сайті, забезпечуючи краще враження користувачів та підвищуючи ефективність вашого контенту.

Замість висновків: чи варто гнатися за найнижчим показником відмов

У прагненні до створення ідеального за всіма параметрами сайту багато власників бізнесу та маркетологів намагаються досягти якомога нижчого показника відмов. Однак чи завжди це виправдано? Bounce rate — справді важливий індикатор того, наскільки ваш сайт відповідає очікуванням користувачів, але він не є головним чи тим паче єдиним критерієм успіху. Тому варто враховувати деякі важливі моменти:

  • По-перше, не всі відмови є негативними. Відвідувач може знайти необхідну йому інформацію на сторінці, а далі, наприклад, зателефонувати вам і покинути сайт. Тобто відмова не свідчить про проблему. Навпаки, часом вона говорить про ефективність контенту та зручність отримання інформації користувачем.
  • По-друге, зосередження виключно на показнику відмов може призвести до спроби маніпуляції користувацьким досвідом за рахунок якості. Наприклад, можна зменшити показник відмов за допомогою нескінченного скролінгу або постійних спливаючих вікон, але це не обов’язково поліпшить взаємодію з вашим сайтом та компанією загалом. Швидше це дасть зворотній ефект. 

Натомість важливо підтримувати баланс між показником відмов та іншими ключовими метриками, такими як середній час на сайті, кількість переглянутих сторінок, конверсії та рівень задоволеності користувачів. Памʼятайте, що досягти наднизького bounce rate практично неможливо. 20% — це вже чудовий результат, а 10% чи менше майже недосяжний. І прагнути до нього, жертвуючи іншими аспектами просування та оптимізації, точно не варто. Ваше завдання — не просто знизити показник відмов, а забезпечити якісний та релевантний досвід для ваших відвідувачів, що сприятиме досягненню поставлених бізнес-цілей.

 

Похожие новости
Комментарии

comments powered by Disqus
Мы в социальных сетях: